Administrative management of the curriculum in the bachelor's degree in Logistics Management of Middle Education
Keywords:
Administrative management, curriculum, logistics managementAbstract
The general objective of this scientific article was to determine the administrative management
of the high school curriculum in logistics management of secondary education. Theoretically
there are: Alvarado (2017) and Walter, Izquierdo de la O, Burgal, & Charón (2016). The
methodology was oriented with descriptive research, the design: non-experimental field and
transectional, the population was 20 businessmen, the techniques for collecting information;
This questionnaire was subjected to validity with five doctors in education. The reliability was
0.79 of high magnitude according to Cronbach's Alpha. The information was tabulated in
double-entry tables and graphs by variables, dimensions and indicators with percentage
frequencies using Spss Statistic version 18.0. It is concluded: Almost never; The planning of
the activities is administered to strengthen the skills of the bachelor in logistics required by the
labor market, the activities are planned oriented so that they help the student understand,
analyze, synthesize while valuing the contents. Hardly ever; The objectives of the subjects are
managed oriented towards the final result that is intended to be obtained with respect to the
training of the bachelor's degree in logistics, the objectives are oriented towards the
achievement of vital processes towards the conservation of the perpetuation of the bachelor's
degree in logistics and Almost never; The teaching contents are administered representing a
complex historical reality to strengthen the skills of the bachelor in logistics, the contents are
planned so that the student demonstrates their skills by using their abilities in situations related
to logistics.
Downloads
References
Alvarado, N. (2017) El quehacer Docente una Construcción Curricular en la Escuela
Primaria. Trabajo de Maestría UPEL-IPB. Barquisimeto.
Arias, F. (2016) El Proyecto de Investigación. Introducción a la metodología científica
(Séptima ed.). Caracas, Venezuela: Editorial Episteme.
Cabero, J. y Román, P. (2006) E-actividades. Un referente básico para la formación
en Internet. Sevilla: Eduforma.
Casarini, M. (2001) Teoría y diseño curricular. Segunda edición. Editorial Trillas.
Chopra, S. y Meindl, P. (2008) Administración de la cadena de suministro. Estrategia,
planeación y operación Tercera edición PEARSON EDUCACIÓN, México,
Coll, C. (2007) Las competencias en la educación escolar: algo más que una moda y
mucho menos que un remedio. Aula de Innovación Educativa.
González, M. (2005) Cómo desarrollar contenidos para la formación on line basados
en objetos de aprendizaje. RED. Revista de Educación a Distancia, número
monográfico. Consultado marzo de 2020 en http://www.um.es/ead/red/M3 /.
Hurtado J. (2012) Metodología de la Investigación. Guía para la comprensión holística
de la ciencia. Ediciones Quirón Ciea Sypal. Caracas Venezuela.
Lorenzo, R. Escobar, M. y Valencia, J. (2016) Las Tic Como Referencia Movilizadora
Del Rediseño Curricular De La Universidad Técnica De Manabí. Compilación
de Experiencias Pedagógicas y Didácticas en Educación Virtual Bogotá
- Colombia, 2017. Editorial Universitaria de la Universidad La Gran Colombia.
Martínez, A. (2009) Guía para la elaboración de programas analíticos. Universidad
autónoma Nuevo León. México.
Palella, S. Martins. F. (2012) Metodología de la investigación cuantitativa. 3ra Ed.
Walter, V., Izquierdo de la O, J., Burgal, C. & Charón, K. (2016) Estrategia de gestión
curricular para tecnólogos de la salud del perfil en administración y economía
en salud. Medisan.
Zamorano, D. (2012) Una propuesta para la estructura de la programación didáctica
de Educación Física en educación primaria desde el enfoque de las
competencias básicas. Lecturas: Educación Física y Deportes. Revista Digital.
Buenos Aires, Año 16,Nº165.
Downloads
Published
Versions
- 2024-12-02 (2)
- 2024-07-16 (1)
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
El contenido de las publicaciones son responsabilidad absoluta de los autores y no de la Universidad ni de la revista Finanzas y Negocios, que es editada por la Universidad UNIDOS. La revista permite a los autores mantener el derecho de autor sobre los articulos y documentos publicados mediante el uso de la siguiente licencia.
Los artículos se publican con una licencia https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.es
Bajo los siguientes términos:
-
Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
-
NoComercial — Usted no puede hacer uso del material con propósitos comerciales.
-
CompartirIgual — Si remezcla, transforma o crea a partir del material, debe distribuir su contribución bajo la misma licencia del original.