THE ANIMAL KINGDOM AS A LEARNING TOOL FOR CHILDREN WITH INTELLECTUAL DISABILITIES
Keywords:
Learning, intellectual disability, puzzle, assistive technologies, rehabilitationAbstract
The Animal Kingdom is a comprehensive tool that helps develop the motor, sensory and memory skills of a child from 3 to 8 years old with mild and/or moderate intellectual disabilities. With the Animal Kingdom puzzle the child can have fun and learn at the same time, concentration and retentiveness are skills that can develop these children through assembling the Animal Kingdom. And so they can apply the skills learned in their academic development and in their daily lives. Included are pieces to identify animals and the primary and secondary colors, through sounds, which involves the ability that children can develop to recognize colors and animals.
Downloads
References
[2] M. López Risco, A.E. Saldanha Pereira, E. Guerrero Barona,
E. Garcia – Baamonde, A. García Gómez, J. C. Rubio Jiménez. “Discapacidad y Juego; Adaptaciones Desde Las Teorías del Procesamiento de La Información.” International Journal of Developmental and Educational Psychology INFAD Revista de Psicología, Nº4, 2010. ISSN: 0214-9877. pp:657-665
[3] Beneficios del uso de rompecabezas en el desarrollo infantil.(2020, Nov.). [Online]. Available: https://www.imss.gob.mx/sites/all/statics/pdf/guarderias/rom pecabezas.pdf [Nov. 5, 2020]
[4] D. May, D. Arias, L. Baez, M. A. Rivera, R. Luna. “Kandii Puzzle: Rompecabezas interactivo para apoyar la discapacidad intelectual”. AVANCES EN INTERACCIÓN HUMANO-COMPUTADORA, 2018, Año 3, Núm. 1, pp. 18-21
[5] L. Martín-Caro. El juego adaptado como preparación en el uso de Ayudas Técnicas. [Online]. pp. 1-13. Available: http://www.madrid.org/dat_capital/upe/impresos_pdf/Motori cos_010.pdf [Nov. 28, 2010]
[6] G. Asri Septiany, D. Istiqomah Rahayu, W. Dayani. “Improving the Ability to Memorize the Alphabet in Mild Intellectual Disability Student using the Letter Floor Puzzle.” Advances in Social Science, Education and Humanities Research, volume 272, 2018. ISSN 2352-5398. pp: 72-74
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
El contenido de las publicaciones son responsabilidad absoluta de los autores y no de la Universidad ni de la revista Gente Clave, que es editada por la Universidad Latina de Panamá. La revista permite a los autores mantener el derecho de autor sobre los articulos y documentos publicados mediante el uso de la siguiente licencia.
Los artículos se publican con una licencia https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.es
Bajo los siguientes términos:
-
Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
-
NoComercial — Usted no puede hacer uso del material con propósitos comerciales.
-
CompartirIgual — Si remezcla, transforma o crea a partir del material, debe distribuir su contribución bajo la misma licencia del original.