MEMORIA Y APRENDIZAJE

ESTRATEGIAS PARA LA ADQUISICIÓN DEL CONOCIMIENTO, REPORTES BREVES

Authors

Keywords:

Memory, learning, mental operations, cognitive processes

Abstract

The processes of memorization, learning and obtaining or generating knowledge are complex developments that involve intricate neural activity. Both memory and learning from its basic steps are not separate. Methods have been designed to guide mental operations and cognitive processes. The objective of this brief report is to describe the most outstanding aspects in relation to memory-learning and strategies for knowledge acquisition.

References

Arnaiz, P (2000). Educar en y para la diversidad. En Soto, F.J. y López, J.A. (Coords.). Nuevas tecnologías,viejas esperanzas: las nuevas tecnologías en el ámbito de las necesidades especiales y la discapacidad.Murcia: Consejería de Educación y Universidades.
(PDF) Fundamentos y práctica del aprendizaje adaptativo. Available from: https://www.researchgate.net/publication/330412526_Fundamentos_y_practica_del_aprendizaje_adaptativo .

Fernández, H. (2008). Lecciones de Psicología Cognitiva. Buenos Aires: Universidad Abierta Interamericana.

Morgado I. Psicobiología del aprendizaje y la memoria. Rev Neurol 2005; 40: 289-97.

Pavlov, I (2010). Conditioned reflexes: an investigation of the physiological activity of the cerebralcortex. Annals of neurosciences, 17(3),136–141.
(PDF) Fundamentos y práctica del aprendizaje adaptativo. Available from: https://www.researchgate.net/publication/330412526_Fundamentos_y_practica_del_aprendizaje_adaptativo .

Thorndike, E L, (1932). Columbia University, Institute of Educational Research, Division of Psychology.The fundamentals of learning. Disponible en: http://dx.doi.org/10.1037/10976-000

Toro C. Neurogénesis, Plasticidad neuronal, Expresión Génica de Adultos en Ambientes Enriquecidos. [Monografía en internet. Disponible en: http://www.biodanza.org/index.php?option=com_content&view=arti cle&id=114%3Aneurogenesis-plasticidad-neuronal-&catid=35%3Abiodanza&Itemid= 1&lang=es 3

Published

2022-01-10

How to Cite

Molina Wills, W. . (2022). MEMORIA Y APRENDIZAJE: ESTRATEGIAS PARA LA ADQUISICIÓN DEL CONOCIMIENTO, REPORTES BREVES. Scientific Behavior, 5(1), 9–13. Retrieved from https://revistas.ulatina.edu.pa/index.php/conductacientifica/article/view/220

Most read articles by the same author(s)