Estrategies for educating disabled students in the subject of Tax Legislation at The University of Zulia

Authors

  • Ilka Claret Amaya Morales Universidad del Zulia. Licenciatura en Contaduría Pública. Maracaibo. Venezuela.
  • Maryelis Rosalba Rodríguez Salcedo Universidad del Zulia. Licenciatura en Contaduría Pública. Maracaibo. Venezuela.

Keywords:

Estudiantes, Discapacidad, Clases virtuales, Inteligencia Artificial, Pandemia

Abstract

The present research proposes educational strategies aimed at students with disabilities in the subject of tax legislation at the University of Zulia. Consequently, through artificial intelligence, it is possible to improve teaching by professors so that students with disabilities can achieve better learning and communication in the subject of tax legislation. Due to the pandemic, the University of Zulia had to adapt to virtual teaching methods, making it difficult for students with disabilities to attend classes on their own without receiving assistance from the University. This was supported through monitoring social media, books related to the topic, and interviews with staff from the Secretariat of LUZ. Thus, it is proposed to improve teaching strategies by using artificial intelligence in the subject of tax legislation to ensure good learning outcomes for students with disabilities and promote educational inclusion.

 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Ilka Claret Amaya Morales, Universidad del Zulia. Licenciatura en Contaduría Pública. Maracaibo. Venezuela.

Licenciatura en Contaduría Pública, Facultad de Ciencias Económicas y Sociales. Universidad de Zulia, Estado de Zulia, Venezuela.

 

Maryelis Rosalba Rodríguez Salcedo , Universidad del Zulia. Licenciatura en Contaduría Pública. Maracaibo. Venezuela.

Licenciatura en Contaduría Pública, Facultad de Ciencias Económicas y Sociales. Universidad de Zulia, Estado de Zulia, Venezuela,  

References

Bautista Isaac; Carrera Giulianna; León Emily; Laverde David, (2020), Evaluación de Satisfacción de los Estudiantes sobre las Clases Virtuales, Revista Minerva de Investigación Científica, Vol. 1 N° 2.

Bravo Fabian; Quezada Tatiana, (2021), Educación virtual en la Universidad en Tiempos de Covid-19, Espíritu Emprendedor Tes, Vol. 5, Ecuador.

Bromberg Dinah, Carruyo Anile, Sánchez Dalia, Elorriaga Miren, Yáber Miguel, Urribarri Milady, Arapé Martha, Pierre Jane, (2016), Recomendaciones Pedagógicas para la Igualdad y Equiparación de Oportunidades Educativas de Estudiantes con Discapacidad en el Aula, Editorial Sánchez Caridad Dalia de los Ángeles, Venezuela.

Duran Rodrigo, (2015), La Educación Virtual Universitaria como medio para mejorar las competencias genéricas y los aprendizajes a través de buenas prácticas docentes, encontrado http://hdl.handle.net/10803/397710.

Illescas Joselyn, (2021), el uso de herramientas digitales como recurso didáctico virtual en tiempos de pandemia en el subnivel inicial II de la Unidad Educativa “Carmen Barona” del Cantón Ambato, editorial Universidad Técnica de Ambato-Facultad de Ciencias Humanas y de la Educación-Carrera de Educación Parvularia, encontrado https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/34214.

Molina Jorge; Baca Nestor, (2017), El constructivismo para la enseñanza-aprendizaje por competencias de la cátedra de legislación tributaria en un programa de contaduría pública, https://ridum.umanizales.edu.co/xmlui/handle/20.500.12746/3712.

Reyes Velasquez, Janira Rosa, (2022), Estrategias innovadoras para mejorar el desempeño docente: Revisión sistemática, encontrado https://hdl.handle.net/20.500.12692/91898.

Saucedo Claudia; Pérez Gilberto; Canto Claudia, (2022), Estudiantes Universitarios en Tiempos de Covid-19 Clases en Línea y Vida Cotidiana, Revista Latinoamericana de Ciencias Sociales, Niñez y Juventud adolescencia, 20(2), 1-22, México.

Tapia Mauro; Alvarado Marjorie; Causas Jaime, (2020), elementos determinantes del desarrollo gerencias empresarial, edición núm. 41, volumen núm. 5, Ecuador, Creativo Commons.

Published

2024-08-27

How to Cite

Amaya Morales, I. C., & Rodríguez Salcedo , M. R. (2024). Estrategies for educating disabled students in the subject of Tax Legislation at The University of Zulia. Finanzas Y Negocios, 4(2), 43–63. Retrieved from http://revistas.ulatina.edu.pa/index.php/Finanzasynegocios/article/view/377